Somali Yacht Club The Sea

Somali Yacht Club je stoner/heavy-psych zoskupenie z Kyjeva a na scéne je toto trio známe už vďaka svojmu prvému počinu The Sun. Nečakane kvalitný debut dostal veľa chvály od fanúšikov, rovnako ako od kritikov, a poriadne ma nažhavil na ďalší počin. Tento rok vo februári sa čakanie na dvojku skončilo, keď kapela vypustila do sveta novú vlajkovú loď heavy-psych atmosfér a podnetných kompozícií. Skontrolujte si teda členstvo v klube, ideme zistiť či The Sea je hodným nástupcom svojho predchodcu.

Somali Yacht Club

Magických šesť

Jednotka albumu Vero zahajuje takmer hodinový playlist a pripravuje poslucháča na veľký výlet do zákutí mysle. Jemné tóny gitár, decentný fuzz basy a návykové melódie, ktoré sa ľahko vryjú do pamäte otvárajú prvé minúty albumu len aby sa postupne premenili na ťažko znejúce riffy nefalšovaného stoneru. Vero nasadzuje skutočne silné nálady a začína vytvárať zvukové scenérie, čo nepoľavia do konca albumu.

Netrvalo dlho uvedomiť si, že The Sea je skutočne soundtrackom otvoreného, šíreho oceánu, ktorý sa tiahne všade tam, kam len oko dovidí. Na albume sa priestorom jednoznačne nešetrilo. Priestranstvá ako z islandských kúskov od Kontinuum či Sólstafir sú všadeprítomnou mágiou garantujúcou extra rozmer ľahko zapamätateľným melódiám spojených do grandióznych kompozícií.

Samozrejme, asi by som nebol veľmi nadšený, keby ma na tejto plavbe čakali len jemný vánok a pokojné vlny. The Sun ponúka momenty, ktoré silno pripomínajú rýdzi stoner ako z dielne Red Fang alebo The Sword, kedy chcem nasadnúť do americkej klasiky a pri otvorenom okne vypekať 4:20 materiál. Magických šesť skladieb, ktoré majú všetko a len ťažko ich po zaznení úvodných tónov Vero opustíte pred tým ako doznie riff v skladbe Crows.

4,5

Album je skutočný skvost, ktorý si netreba nechať ujsť. Nebyť momentov kedy sa basa ocitla uprostred všetkého sama s prílišným fuzzom, bolo by to plných päť.

Najlepšia skladba: Hydrophobia