Primordial band

Primordial za posledných 5 rokov vedeli, ako skomponovať dlhé minutáže, a aby sa nenachádzala v skladbách vata. Celkovo týmto albumom mi pripomenuli ich dávne demo Dark Romanticism… Sorrow’s Bitter Harvest…

Hneď úvodná skladba „Nail Their Tongues“ vás dostane poriadne do kolien, kde okrem Alana sa kapela rozbehne, ako rýchlik bez zastávky. Krásne úvodne melódie, hneď od začiatku poriadna dávka melancholickej atmosféry.  Spevný pátos, výborný otvarák. Basa na konci bublá ako gejzír. “STo Hell or the Hangman“ tvorená prevažne jednou melódia, kde sa zmení len tempo. „Upon Our Spiritual Deathbed“ má v sebe neskutočné srdce a veľký páthos melanchólie, je počuť vplyvy dávnej Írskej hudby.  Pesničky ako:  “Where Lie the Gods“ ;  “Exile Amongst the Ruins“; “Stolen Years“;  “Sunken Lungs“ predstavujú klasický Primordial (na tomto CD ich určite zaraďujem medzi slabšie kúsky)´  „Last Call“ zavŕšený ako epitaf kapely. Jednak výborná práca s bicími, gitarovo väčšinou tvorená rifffmi. Veľmi pochmúrna zlovestná atmosféra, spolu s „Nail Their Tongues“ predstavujú dve najlepšie skladby.

Po textovej stránke sa Alan orientoval ako vždy paganizmom, nenájdete ani jeden antipaganské slovo na tomto CD. Je to medzi riadkami, také sú významy jeho textov, a ako textár si zaslúži rešpekt, písať texty, to nie je sranda, vážení! Po speváckej stránke sa nestal otrokom svojho komfortu, a hlasom vkročil do vôd, kde nikdy predtým nebol.  Som naozaj zvedavý ako budú znieť tieto skladby naživo, kde Alanov hlas bol poriadne dvojený alebo dokonca až strojený.

Primordial Exile Amongst The Ruins

Po vizuálnej stránke si kapela dala vždy záležať.. ono nie je to až tak dôležité ako hudba, ale aj imidž má svoj podiel na tom, ako recipient vníma kapelu. Nahrávacie spoločnosti prizvukujú kapelám, aby dbala aj o svoju vizuálnu stránku.   V temných zemitých farbách, kde zdeformovaná tvár ponúka stratu ľudskej duše, preto Exile Amongst the Ruins….

Bol by hriech vyslovene tvrdiť, že to je to zlé CD, len som čakal trochu viac, po takých albumoch ako “The Joureny Ends“;  “Where The Greater Man Have Fallen“. Basa a gitary sú veľmi dobre zmixované, mastering je veľmi dobrý. Jediné čo mi vadilo bolo to, že bicie mohli mať živší zvuk a viac posunuté dopredu, pretože by sa krásne zvýraznil špecifický zvuk bubeníka Simon O’Laoghaire. Dúfam, že s ďalším albumom prídu s niečím novým, lebo tak povediac s týmto CD ma trochu sklamali.   Je to presne ten typ CD, ktoré sa Vám postupom časom otvorí.

7/10 Michal Ufnár

Dátum vydania:   30. Marca 2018

“Exile Amongst the Ruins” tracklist: