cryogenocide

Genocída alebo genocídium je čiastočné alebo úplné vyvraždenie skupiny osôb, alebo jej ťažké duševné či telesné poškodenie s cieľom zničiť ju, zvyčajne z náboženských, rasových, jazykových, národnostných, niekedy aj kultúrnych či politických príčin. Dosť nezvyčajný názov si dala táto štvorčlenná formácia z Turku. Je dosť zaujímavé že krajina ako Fínsko produkujúca skvelé symfo, power speed kapely si nájde čas aj na tvrdšie odnože ako je death, black a doom metal.

Chalanov fascinuje ešte tvrdší žáner – to jest brutal death metal, ale s pomerne veľkým množstvom technických vyhrávok. Svoju prvotinu vydávaju ako trojskladbové EP nazvané Torn Apart by Two Gravities.  Veľmi zaujímavý názov a predstava, že ste v cryospánku a vaša vesmírna loď sa dostane medzi dva velikánske objekty s vlastnou gravitáciou, tak roztrhnutie gravitáciami je na mieste a toto sa dá nazvať ešte aj cryogenocida ☺. Ako som spomínal, EP obsahuje len tri skladby o celkovej dĺžke približne 13 minút.

cryogenocide torn apart by two gravities

V týchto minútach zabudnite na všetko vôkol seba a nechajte sa oddávať brutálnym tónom death metalu v podaní Cryogenocide, čo sa zmení na devastáciu vašej fyzickej schránky. Bubny sú šialené a tempo vražedné. Gitary sú ostré a ťahavé doplnené skvelou basovou linkou, ktorá je vysunutá do popredia a dáva inú tvár a nádych skladbám. Vokál, ako je už zvykom, je priam svinský a zabijácky.

Chvíľami som pri počúvaní mal pocit, že spevák má asi rád rannú tvorbu Six feet under. Chalani neostali pri priamočiarych BDM linkách, ale trochu zatechnizovali a pohrali sa miestami s melódiami a riffmi. Hlavne gitarové sóla sú neskutočné, tá razantnosť a energia, čo srší s ich nástrojov, je priam balada pre moje sluchovody. Vynikajúce EP, škoda len, že ma tak krátku minutáž, ale o to je väčšie očakávanie na debut.

Amen a príjemnú cestu ku neznámym svetom!

Hodnotenie: 9/10 od Rado

„Torn Apart by Two Gravities“ tracklist: